Koronator.FM - Радио Некоммерческих Групп
Навигация

Авторские и переводные статьи

Пресс-релизы

Регистрация на сайте


Опрос
Какие телеканалы вы смотрите чаще?



Популярные статьи
  • Как поменять ДНС-ы в WiFi роутере на бесплатные ДНС-ы Google, чтобы обойти блокировку для всех устройств, подключенных к роутеру
  • Как получить доступ к почте Mail.Ru и другим ресурсам, если провайдер их заблокировал? Подробные инструкции, десяток вариантов.
  • Ведущий проекта «Кондитер» Ренат Агзамов изготовит четырёхсоткилограммовый торт на юбилей Филиппа Киркорова
  • Vodafone запустил 3G в Мариуполе и предоставил жителям города 12 Гб 3G
  • О стоимости роуминга украинских операторов в Европе и Египте (весна-лето 2017)
  • Генеральный директор ЮНЕСКО представила первое руководство по политике в области «Просвещения по вопросам Холокоста и предотвращения геноцида» на заседании ассамблеи Всемирного еврейского конгресса
  • Яндекс.Музыка подготовила спецпроект к Евровидению
  • На площадках главного песенного конкурса Европы Vodafone увеличит емкость сети впятер
  • Тина Кароль объявила о Всеукраинском туре
  • 1 травня закінчується прийом творів на здобуття премії імені Івана Франка





  • Держбюджет-2009: Півмільярда на телебачення, понад 30 мільйонів на пресу і двократне скорочення підтримки видань мовами нацменшин


    11 января 2009 | Телевидение / Украина / На украинском языке | Добавил: Степан Сергеев
    Верховна Рада України, нехай не з першої спроби, таки спромоглася ухвалити 26 грудня 2008 року новий державний бюджет (закон № 835-VI). Для медійної сфери він залишається майже незмінним, проте деякі статті «схудли» до рівня 2007 року.

    Традиційно органами, які мають окремі «медійні» розділи чи бюджетні рядки, є Державний комітет телебачення і радіомовлення, Національна рада з питань телебачення і радіомовлення, Верховна Рада України, Президент України, Кабінет Міністрів України, а також Міністерство економіки України, Міністерство культури і туризму, Міністерство освіти і науки України та Державний комітет України у справах національностей та релігій.

    Видатки цих органів у 2009 році на державну пресу та підтримку преси становлять 34,46 млн грн., а видатки на державне телебачення та виготовлення телевізійних програм за державним замовленням – 544,55 млн грн.

    Чи не єдиним органом із цього переліку, який «заробляє» гроші для державного бюджету, тобто наповнює його дохідну частину, є Національна рада з питань телебачення і радіомовлення. У 2009 році на неї покладено обов’язок зібрати за видачу ліцензій на кабельне мовлення, ретрансляцію, проводове (кабельне) мовлення і час мовлення 42,3 млн грн., а за переоформлення, продовження терміну дії ліцензій та видачу дублікатів таких ліцензій – 2,8 млн грн. Ця сума більш ніж удвічі перевищує суму на утримання самої Нацради – її бюджет у 2009 році складає 20,7 млн грн. Таким чином бюджет Нацради схуд на 6,3 млн гривень у порівнянні з минулим роком і є трохи більшим за бюджет 2007 року.

    Лідером у бюджетному фінансуванні залишається Держкомтелерадіо. Цей орган є головною фінансовою ланкою між бюджетом і державними телерадіокомпаніями. Сукупний цьогорічний бюджет Держкомтелерадіо становить 604,7 млн грн., що на 13 млн грн. більше за бюджет 2007 року і на 119 млн менше за минулорічний.

    Два основні рядки у бюджеті Держкомтелерадіо, які живлять державних мовників – це «Виробництво та розповсюдження телерадіопрограм для державних потреб» та «Трансляція телерадіопрограм, вироблених для державних потреб». Нагадаємо, що депутати у 2006 році змінами до закону про телебачення і радіомовлення скасували пряме фінансування державних мовників. У порівнянні з минулим роком видатки на виробництво телерадіопрограм зменшилися на 46 млн і становлять 437,85 млн грн., натомість видатки на трансляцію збільшилися на 16 млн грн. і становлять 100 млн грн.

    Бюджет Держкомтелерадіо, призначений на підтримку преси у 2009 році, становитиме 320 тис. грн. (400 тис. у 2008 році).

    Крім того, бюджет Держкомтелерадіо містить низку інших бюджетних рядків на виконання не зовсім притаманних йому функції (допитливі можуть ознайомитися з рішенням Конституційного суду від 28 січня 2003 року № 2-рп/2003 (Справа N 1-1/2003).

    Так, на фінансування випуску книжкової продукції за програмою «Українська книга» передбачені видатки у розмірі 20 млн грн. (40 млн грн. – у 2008 році), «Збирання, обробка та розповсюдження офіційної інформаційної продукції» – 17,6 млн грн. (24 млн у 2008 р.), «Інформаційне та організаційне забезпечення участі України у міжнародних форумах, конференціях, виставках» – 740 тис. (7,4 млн грн. – 2008 р.), «Прикладні розробки у сфері засобів масової інформації, книговидавничої справи та інформаційно-бібліографічної діяльності» – 4,8 млн грн. (4,5 млн грн. – 2008 р.), «Підвищення кваліфікації працівників засобів масової інформації в Укртелерадіопресінституті» – 2,87 млн грн. (3,5 млн у 2008 р.), «Інформаційно-культурне забезпечення населення Криму у відродженні та розвитку культур народів Криму» – 945 тис. грн. (950,3 тис. – 2008 р.), фінансова підтримка творчих спілок у сфері засобів масової інформації – 950 тис. грн. (250 тис. – 2008 р.), «Державні стипендії видатним діячам інформаційної галузі, дітям журналістів, які загинули або стали інвалідами у зв'язку з виконанням службових обов'язків та премії в інформаційній галузі» – без змін – 548,5 тис. грн., «Виконання заходів з питань європейської і євроатлантичної інтеграції в інформаційній сфері» – 500 тис. грн. (5 млн. – 2008 р.), «Фінансова підтримка державних музичних колективів» – 1,39 млн грн. (2,6 млн – 2008 р.), «Здійснення контролю у сфері захисту суспільної моралі» – 3,7 млн грн. (4,1 млн – 2008-го).

    Цього року не передбачено фінансування технічного переоснащення обласних державних телерадіокомпаній. Нагадаємо, що минулого року на це було витрачено 35 млн грн.

    Сума на утримання самого Держкомтелерадіо також зменшилася – на «керівництво та управління у сфері телебачення і радіомовлення» виділено 11,99 млн грн. (14,3 млн – у 2008 році.)

    Верховна Рада України передбачила суттєве зменшення витрат на висвітлення діяльності народних депутатів України через засоби телебачення і радіомовлення: у порівнянні з минулими роками ця стаття схудла втричі – 6,2 мільйони (18,6 – у 2008-му, 17,3 – у 2007-му). Однак на утримання газети «Голос України» та журналу «Віче» в бюджеті закладено збільшення бюджету на 1,5 млн грн. Цього року ці видання мають отримати 13,8 млн грн.

    Видатки на утримання газети «Урядовий кур’єр» залишаються без суттєвих змін – 3,5 млн грн. На видання офіційного бюлетеня Президента України «Офіційний вісник Президента України» передбачено 1,97 млн грн.

    Міністерство економіки цього року урізало бюджет свого видання – журналу «Економіка України» – з 318,5 тис. грн. до 222,2 тис. гривень. Ця сума є меншою за бюджет і 2007 року. Тоді на це видання було передбачено 277,8 тис. грн. Однак Мінекономіки тепер витрачатиме ще 1 млн грн. на видання інформаційного бюлетеня «Вісник державних закупівель» та створення і забезпечення функціонування веб-порталу з питань державних закупівель.

    Міністерство культури і туризму також зменшило бюджет фінансової підтримки друкованих періодичних видань культурологічного та літературно-художнього напрямку – 4,45 млн грн.. (5,2 млн у 2008-му, 3,9 млн. – 2007-го). Фінансову підтримку науково-освітянської преси, яку надає Міністерство освіти і науки України, також скоротили з 68,6 тис. грн. у 2008 році до 54,9 у 2009 році. Ці видатки також є нижчими за рівень 2007 року (58,1 тис. грн.)

    Державний комітет України у справах національностей та релігій удвічі зменшив фінансову підтримку газет мовами національних меншин і заходів щодо відтворення культури національних менших з 2,7 млн грн., у 2007 та 2008 рр. до 1,32 млн у 2009 році.

    Викликає деякий подив питання фінансування Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі, адже у п. 13 положення про цей орган прямо вказано, що комісія фінансується з державного бюджету, проте окремого рядка видатків на цей орган бюджет не має.

    Зазначимо, що решта органів державної влади не мають прямих видатків на ЗМІ у Державному бюджеті, тому навести конкретні цифри видатків цих органів на ЗМІ наразі неможливо.

    Вочевидь, бюджет-2009 є депресивним для всіх програм фінансування державних ЗМІ, адже не лише зменшилися видатки, а й суттєво збільшилася інфляція, тому порівняння зазначених показників є відносним. Бюджет-2009, на нашу думку дає чітку вказівку державним мужам, що настав час активізувати процеси роздержавлення державної преси і перетворення системи державного телебачення.

    Ігор Розкладай, Інститут медіа права

    Источник: Телекритика
    Комментарии (0) | Распечатать | | Добавить в закладки:  

    Другие новости по теме:


     



    Телепрограммы для газет и сайтов.
    15-ть лет стабильной работы: телепрограммы, анонсы, сканворды, кроссворды, головоломки, гороскопы, подборки новостей и другие дополнительные материалы. Качественная работа с 1997 года. Разумная цена.

    Пополнение за Webmoney:
    - сотовая связь
    - интернет
    - телефония
    - телевидение
    - Oriflame, Faberlic

    Форум

    Фоторепортажи

    Авторская музыка

    Погода

    Афиша

    Кастинги и контакты ТВ шоу

    On-line TV

    Партнеры

    Друзья

    Реклама

    Статистика
    Главная страница  |  Регистрация  |  Добавить новость Copyright © 2002-2012 Все о ТВ и телекоммуникациях. Все права защищены.