| Ми позитивно  оцінюємо останні ініціативи держави  відносно 3G. «Нульовий» варіант конверсії  частот і визначення дати проведення конкурсу на ліцензії стандарту UMTS свідчать про те, що держава націлена на вирішення давно назрілого питання стосовно активного розвитку технологій зв'язку третього покоління в Україні. 
 Поза сумнівом – у впровадженні нових технологій зацікавлені і держава, і оператори, і абоненти. Держава отримає додаткові кошти до бюджету від продажу ліцензій. Оператори, розуміючи, що потенціал 2G сьогодні практично вичерпано, зацікавлені в розвитку нового технологічного стандарту, який дозволить надавати абонентам якісно інші послуги і сервіси. Задовольнити потреби абонентів в структурі і об'ємах споживання послуг, що постійно збільшуються, можна також лише на базі принципово нової технології.
 
 Очевидно, що для  успішного і активного розвитку стандарту UMTS при визначенні умов конкурсу важливо забезпечити баланс інтересів  всіх трьох сторін – держави, операторів і абонентів. У зв'язку з цим  вважаємо необхідними представити свою позицію щодо умов проведення конкурсу з видачі ліцензій на надання мобільних послуг у форматі UMTS:
 
 1. Конкурс повинен  проводитися прозоро, всім учасникам мають бути надані рівні умови участі в ньому.
 
 2. Операторам  має надаватися частотний ресурс, достатній для повноцінного розвитку мережі і надання послуг абонентам, як з моменту початку комерційної експлуатації, так і в перспективі двох, трьох і більше років. Смуга частот під кожну з нових ліцензій повинна бути аналогічною виданій раніше «Укртелекому».
 
 3. Кількість ліцензій повинна визначатися, виходячи з тенденцій і потенціалу ринку, а також інвестиційних можливостей, досвіду і готовності операторів до впровадження стандарту UMTS. Оптимальним для забезпечення здорової конкуренції на ринку вважаємо надання на конкурс 3 ліцензій.
 
 4. У випадку, якщо застосовуватиметься метод  послідовної видачі ліцензій, інтервал між етапами не повинен перевищувати 1-2 тижнів. Триваліші інтервали створюватимуть переваги для компаній, які отримають ліцензії раніше інших.
 
 5. Стартова  вартість ліцензії має бути економічно обґрунтованою, враховуючи витрати компаній, пов'язані з будівництвом і експлуатацією мережі, і бути зіставній з вартістю ліцензії, виданій раніше, з поправкою на інфляційні показники. Завищена вартість ліцензії зробить проекти впровадження стандарту UMTS економічно невигідними, що пригальмує розвиток сучасних технологій зв'язку в Україні.
 
 6. При визначенні умов конкурсу і розподілі частотного ресурсу необхідно приймати до уваги можливі наслідки консолідації, вірогідного злиття і поглинань, які можуть відбутися на українському ринку і привести до об'єднання частотного ресурсу, а, значить, виникнення свідомо нерівних умов з погляду конкуренції.
 
 Зважена і грамотна політика НКРС з регулювання ринку телекомунікацій дає нам підстави вважати, що комісія врахує нашу позицію щодо конкурсу на ліцензії стандарту UMTS і створить сприятливі умови для розвитку нових сучасних широкосмугових послуг зв'язку. Це піде на користь українським абонентам, дозволить державі не разово, а регулярно поповнювати бюджет за рахунок освоєння інвестицій, митних, податкових і інших відрахувань компаній, а також забезпечить ринкову конкуренцію фінансово стійких, здорових операторів зв'язку.
 
 Источник: Пресс-служба МТС Украина
 
 |